5 τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της όρασης

Γνωρίζατε ότι η κατανάλωση ορισμένων τροφών μπορεί πραγματικά να βοηθήσει την υγεία των ματιών;

Από την μεγάλη λίστα των τροφών  που έχουν ευεργετική επίδραση στην όραση, διαβάστε εδώ τις πέντε σημαντικές τροφές που θα πρέπει να ενσωματώσετε στη διατροφή σας, για να έχετε υγιή μάτια.

 

  1. ΑυγάΟ κρόκος ενός αυγού περιέχει λουτεΐνη, ένα βασικό θρεπτικό συστατικό για την υγεία των ματιών. Η πρόσληψη λουτεΐνης μέσω της  διατροφής σας βοηθά να μειώσετε τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, η οποία είναι η πιο συχνή αιτία σοβαρής απώλειας όρασης στον δυτικό κόσμο.  Κάντε έρευνα σχετικά με τον τύπο των αυγών που αγοράζετε, καθώς μερικά αυγά περιέχουν περισσότερη λουτεΐνη από άλλα.

  2. Αμύγδαλα  Τα αμύγδαλα περιέχουν υψηλό επίπεδο βιταμίνης Ε, η οποία, όπως και η λουτεΐνη, επιβραδύνει την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Η ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης Ε συνιστάται για πολλούς λόγους υγείας, μεταξύ των οποίων είναι η διατήρηση της καλής υγείας των ματιών. Τα αμύγδαλα είναι επίσης πλούσια σε πολλά άλλα ”καλά για σας” ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο.
  3. Λάχανο Το λάχανο είναι μια άριστη πηγή Β-καροτίνης, καθώς επίσης και λουτεΐνης και ζεαξανθίνης. Η Β-καροτίνη είναι ένα αντιοξειδωτικό που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, η οποία βοηθά την καλή όραση. Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι επίσης αντιοξειδωτικά, τα οποία αποδεδειγμένα σχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Από σαλάτες μέχρι ροφήματα, υπάρχουν αμέτρητες συνταγές τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε  προσθέτοντας  λάχανο στη διατροφή σας.
  4. ΠορτοκάλιαΗ βιταμίνη C είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την υγεία των ματιών σας, και τα πορτοκάλια (καθώς και άλλα εσπεριδοειδή) είναι πλούσια  σε αυτή τη βιταμίνη. Η βιταμίνη C είναι ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στη σωστή λειτουργία των ματιών, καθώς επίσης βοηθά στην αναγέννηση άλλων αντιοξειδωτικών που χρειάζονται τα μάτια σας. Άλλα εσπεριδοειδή που περιέχουν υψηλά επίπεδα της βιταμίνης C είναι τα μανταρίνια και τα γκρέιπφρουτ.
  5. Σολομός Ο σολομός είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (περιέχοντας DHA), τα οποία είναι γνωστό οτι βοηθούν σημαντικά στη μείωση του κινδύνου ωχροπάθειας. Επίσης τα Ω3 λιπαρά βοηθούν στα συμπτώματα μιας επώδυνης κατάστασης, της ξηροφθαλμίας λόγω βλεφαρίτιδος. Χαμηλά επίπεδα DHA στον αμφιβληστροειδή έχουν συσχετιστεί με την εμφάνιση ξηροφθαλμίας.

 

Γράφει ο Δρ. Κων/νος Καραμπάτσας, Χειρουργός-Οφθαλμίατρος, Επίκουρος Καθηγητής Οφθαλμολογίας

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *